بازدید این صفحه: 4122
,مريض خونه,درمانگاه,مراکز درماني ,بيمارستان,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,ادرس بيمارستان,بيمارستانه,سردخانه,داروخانه,ادرس بيمارستان,تلفن بيمارستان,مشخصات بيمارستان,تاريخچه ي بيمارستان

بيمارستان ۵۵۳ ارتش-قزوين

بيمارستان 553 ارتش-قزوين

بيمارستان ۵۵۳ ارتش-قزوين

بيمارستان ۵۵۳ ارتش-قزوين /۵۵۳Artesh Hospital-qazvin/Bimarestan 553Artesh-qazvin

آدرس : قزوين ، خيابان پادگان ، بلوار شهيد بهشتي ، روبروي خانه هاي شهرك ولايت ، جنب لشگر ۱۶ زرهي ، بيمارستان ۵۵۳ ارتش قزوين

تلفن : ۰۲۸-۳۳۶۸۰۴۰

بيمارستان فاقد سايت معتبر ميباشد

—————————————————–

بيمارستان ۵۵۳ ارتش-قزوين

گوشه کوتاهی از معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران  –

 به طور كلي بررسي تاريخچه تشكيل نيروي زميني در ايران را مي‌توان از زمان شروع تاريخ مدون آن يعني دوره مادها مورد بررسي قرار داد كه افراد اين نيرو به دو دسته سواره نظام و پياده نظام تقسيم مي‌شدند. سپس با تشكيل حكومت هخامنشيان توسط كورش هخامنشي، اين نيروها تحت فرماندهي يك نفر درآمده و شكل و سازمان منسجم‌‌تري يافتند.
در زمان داريوش هخامنشي استعداد نيروي زميني به ۷۰۰‌‌ هزار نفر افزايش يافت و رسته‌هاي پياده، سواره، اراده‌ سواران، مهندسان، نفت‌اندازان، كارگزاران و سربازان جاويد شكل گرفت.
اشكانيان نيروي زميني را به دو گروه سواران و پيادگان تقسيم كردند و اهميت بيشتري براي رسته سواران قائل بودند. در دوره ساسانيان هم پادگان‌هاي هميشگي ايجاد شد و هزينه سپاهيان و مزد سربازان از سوي دولت پرداخت گرديد.
پس از آمدن مسلمانان به ايران و فروپاشي حكومت ساسانيان، اميران عرب، نيروهايي نيز از ايرانيان در زير فرمان خود داشتند كه در ميدان‌هاي جنگ پيكار مي‌كردند و پس از مدتي همين نيروها علم استقلال برافراشتند و در گوشه و كنار ايران حكومت‌هايي تشكيل دادند كه داراي ارتش مخصوص خود بود و در اين ارتش‌ها، همان شيوه‌هاي جنگ نياكان خود را به‌كار مي‌بردند. صفاريان، ديلميان، سامانيان و ساير حكومت‌هاي متقارن از جمله اين حكومت‌ها بودند. با روي كار آمدن صفويان، ارتش داراي سازماني متشكل و هماهنگ‌تر شد و نيروي زميني ارتش به چهار دسته:
۱- سواران
۲- پيادگان
۳- توپچيلر (توپخانه)
۴- نسقچيلر (راهدار و راهبان سپاهيان) تقسيم گشت.
وضعيت نيروي زميني در دوره افشاريه هم تقريباً شبيه زمان صفويه بود، اما با كشته شدن نادرشاه، آرامش و مركزيتي كه او پديد آورده بود، به يكباره از ميان رفت و آشفتگي و بي‌سرو ساماني در ارتش تا نخستين دهه سيزدهم هجري و آغاز فرمانروايي محمد‌خان قاجار ادامه يافت.
بيمارستان 553 ارتش-قزوين

بيمارستان ۵۵۳ ارتش-قزوين

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *