بازدید این صفحه: 990
بررسی علت درگذشت عباس کیارستمی

بررسی علت درگذشت عباس کیارستمی

بررسی علت درگذشت عباس کیارستمی

 

 

 

 

در این مطلب سعی بر آن است که علت فوت عباس کیارستمی از منظر های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد،گفتنی است مطالب این پست از سایت های مختلف رسمی در کشور بازنشر میشود بدین سبب نتیجه گیری از جامعیت ماجرا کاملا بر عهده ی کابران می باشد .

 

عباس کیارستمی، هنرمند پر آوازه کشور ما که نام او با بسیاری از آثار سینمایی تاثیرگذار زندگی ما گره در گره دارد، روز چهاردهم تیر ماه در حالی که برای ادامه روند درمان خود به فرانسه سفر کرده بود، درگذشت .

با درگذشت هنرمند سرشناس کشور بسیاری از افراد بر آن شدند تا علت فوت این هنرمند را موشکافی کرده و درست یا غلط در فضای بی کران موسوم به فضای مجازی منتشر کنند .

بسیاری از سایت های خبری در همان ابتدا علت فوت کیارستمی را سرطان ناشی از بیماری روده عنوان کردند و بسیاری دیگر این خبر را تکذیب کرده و آمبولی را علت فوت عباس کیارستمی دانستند ، اما اینکه چه بر سر هنرمند تکرار ناشدنی این مرزو بوم آمد را باید عمیقا مورد بررسی قرار داد و سپس نتیجه گیری کرد و انگشت اتهام را به سوی متهم و یا متهمان گرفت .

دکتر امید ربانی‌فر اطلاعاتی درباره فوت عباس کیارستمی در صفحه شخصی خود در فیس بوک  منتشر کرد:

شروع بيماري با پليپ روده و به علت قصور پزشكان عمل مجدد و بعد فوت به علت آمبولى

استاد کیارستمی به علت عمل پولیپ روده و نه سرطان و به توصیه دوستانش و به اعتبار دکتر میر در بیمارستان جم بستری میشود. دکتر میر، استاد را نمیشناسن و شاید اگر هم میشناختن تاثیر چندانی نداشت به جای اینکه عمل را خودشان انجام دهند عمل را به پسرشان میسپارند.

ظاهرا عمل موفقیت آمیز بوده و متخصص جراح و متخصص عفونی دکتر پارسا، در حالیکه بیمار هنوز بستری است برای تعطیلات عید راهی مسافرت نوروزی میشوند.

اما عفونت بعد عمل اتفاق می افتد و چون کسی نمیتواند دو پزشک مسئول را پیدا کند خانم حکمت با وزیر تماس میگیرند که استاد دوباره تجت عمل جراحی قرار میگیرند و این بار با شک به عفونت کیسه صفرا کیسه صفرا برداشته میشود.

حین عمل لوله حالب هم پاره شده و سوند دبل جی برای ایشان تعبیه میشود.
استاد از بیمارستان مرخص اما این بار برای برداشتن دبل جی در بیمارستان آراد بستری میشوند و بعد هم با رضایت خانواده به فرانسه اعزام و در آنجا به علت آمبولی و نه سرطان فوت میکنند.

توضیحات دکتر رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران را در خصوص روند درمانی عباس کیارستمی در اینجا بخوانید

 

 

 

لازم به ذکر است دکتر ربانی فر پس از گذشت چند ساعت از کاربران بابت نشر این مطلب عذرخواهی کرد و بررسی این مورد را بر عهده ی کاردانان این عرصه سپرد.

متن عذرخواهی دکتر ربانی فر به شرح زیر می باشد :

دنیای مجازی به هیچ عنوان جای مناسبی برای قضاوت در مورد مسایل پزشکی نیست.برای اینکه ثابت شود واقعا قصوری رخ داده یا خیر باید ساعت ها پرونده پزشکی مورد نظر مورد تحقیق و پژوهش اساتید فن قرار بگیرد و قضاوت و اظهار نظر از راه دور به هیچ عنوان پسندیده وجایز نیست.کاری که در یادداشت بنده رخ داده بدون شک نمونه بارز بد اخلاقی است .خداوند را شاکرم که این شجاعت را به بنده عطا کرده اگر اشتباهی کردم شجاعت عذرخواهی هم داشته باشه.رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی بدون شک در حیطه وظایف نظام پزشکی و اساتید فن است،اینجانب مراتب پوزش و عذرخواهی خودم را نسبت به جامعه پزشکی خاصه آقایان دکتر میر و دکتر پارسا تقدیم میکنم.و مانند همگان منتظر نتایج مراجع بالاتر میمانم.

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

منبع : تابناک-وزارت بهداشت-صفحه شخصی دکتر ربانی فر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *