بازدید این صفحه: 624

شایع ترین علامت فشار خون، “بی علامتی” است

اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت (1)

در روز جهانی فشار خون مطرح شد؛

  شایع ترین علامت فشار خون، “بی علامتی” است

 

فشارخون بالا به عنوان مهم ترین و اولین عامل خطر سکته مغزی و مهم ترین عامل ابتلا به بیماری های قلبی است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز جهانی فشار خون همایش پیاده روی با حضور اعضای هیات رئیسه و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

براساس این گزارش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری های قلبی و عروقی و سکته ها اولین عامل کشنده در سراسر جهان هستند که در سال باعث مرگ ۱۷٫۵ میلیون نفر می شوند.

دکتر طباطبایی در ادامه گفت: یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی، “فشارخون بالا” است که قابل کنترل می باشد.

وی از فشارخون بالا به عنوان مهم ترین و اولین عامل خطر سکته مغزی و مهم ترین عامل ابتلا به بیماری های قلبی نام برد و اضافه کرد: روز جهانی فشارخون، تاکید فراوان بر روی فشارخون بالا به عنوان یک عامل مهم در بیماریهای قلبی و عروقی و سکته مغزی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۷۵۰۰ نفر بیمار فشارخونی تحت درمان پزشک خانواده روستایی وجود دارد که سیاست کلی این دانشگاه بر آن است تا شناسایی دقیق تر و درمان بیماران فشارخونی چه در مناطق شهری و چه مناطق روستایی به استاندارد کشوری و جهانی نزدیک شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد زیرا این بیماری مانند بالا بودن چربی خون می تواند سال ها بی سروصدا وجود داشته باشد بدون اینکه هیچ علامتی را در شخص مبتلا بروز دهد.

گفتنی است: در کشور ایران حدود ۲۰ درصد جمعیت میانسال به بیماری فشار خون مبتلا هستند که این رقم با افزایش سن آنان افزایش پیدا می کند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *